MOSTRA DE CINEMA 2022

CineClub Utiye > MOSTRA DE CINEMA 2022

DEL 4 AL 30 DE NOVEMBRE DE 2022 

Cinema ciutadà i compromés

Autora del cartell: MARA SATURIO CORDERO – @marasaturio

PROJECCIONS

Centre Comercial el Teler

Divendres, dissabte, diumenge i festius sessions 18.00, 20.00 i 22.00

Dilluns, dimarts, dimecres i dijous sessions 18.00 i 20.00 

 

 

PROGRAMACIÓ MOSTRA CINEMA

Projecció de pel·lícules  al Centre Comercial El Teler

De divendres 4 a dijous 10 de novembre

LA CONSAGRACIÓN DE LA PRIMAVERA
Fernando Franco. 2022. 110 minuts

horaris divendres, dissabte i diumenge 18.00 – 20.00 – 22.00
horaris dilluns, dimarts, dimecres i dijous 18.00 – 20.00 (1)
(1) dimecres 9 a les 18.00 única sessió LA BUTACA DE LA PUTALAS CARTAS PERDIDAS

dimecres 9 de novembre
única sessió 18.00

LA BUTACA DE LA PUTA curtmetratge
LAS CARTAS PERDIDAS


De divendres 11 a dijous 17 de novembre

UN AÑO, UNA NOCHE
Isaki Lacuesta. 2022. 120 minuts

horaris divendres, dissabte i diumenge 18.00 – 20.00 – 22.00
horaris dilluns, dimarts, dimecres i dijous 18.00 – 20.00 (1)
(1) dimecres 16 a les 18.00 única sessió LA BUTACA DE LA PUTA i UNA ELEFANTA SOBRE LA TELA DE UNA ARAÑA

dimecres 16 de novembre
única sessió 18.00

LA BUTACA DE LA PUTA curtmetratge
UNA ELEFANTA SOBRE LA TELA DE UNA ARAÑA


De divendres 18 a dijous 24 de novembre

VASIL
Avelina Prat. 2022. 93 minuts
divendres 18 a les 20.00 presentada per la directora Avelina Prat

horaris divendres, dissabte, diumenge i dilluns 18.00 – 20.00 – 22.00
horaris dimarts, dimecres i dijous 18.00 – 20.00 (1)
(1) dimecres 23 a les 18.00 única sessió LA BUTACA DE LA PUTA i PERSONA (NO) HUMANA

dimecres 23 de novembre
única sessió 18.00

LA BUTACA DE LA PUTA curtmetratge
PERSONA (NO) HUMANA


De divendres 25 novembre a dijous 1 de desembre

EL AGUA
Elena López Riera. 2022. 104 minuts

horaris de divendres a dijous 18.00  (1)
(1) dissabte 26 a les 18.00 única sessió LA TRAVERSÉE

dissabte 26 de novembre
única sessió 18.00

LA TRAVERSÉE


De divendres 25 novembre a dijous 1 de desembre

UTAMA
Alejandro Loayza Grisi. 2022. 87 minuts

horaris de divendres a diumenge 20.00 – 22.00  (1)
horaris de dilluns a dijous 20.00
(1) dissabte 26 a les 20.00 única sessió DRIPPING

dissabte 26 de novembre
única sessió 20.00 presentada pel director Vicent Monsonís

DRIPPING


LA CONSAGRACIÓN DE LA PRIMAVERA

Trenca el tabú entre sexe i discapacitat

Comentava el director Fernando Franco després de la presentació de la seua pel·lícula en el festival de Sant Sebastià que era conscient, pel tema triat, la sexualitat en un jove amb paràlisi cerebral, que s’estava ficant en un jardí i per això era fonamental ser rigorós i respectuós. Ha complit amb escreix. A La consagració de la primavera no li falten respecte i rigor en encarar una relació tan complexa com la que estableixen Laura, una jove que s’instal·la en un col·legi major de Madrid mentre realitza els seus estudis universitaris, i David, un xic amb paràlisi cerebral de qui es converteix en amiga. La pel·lícula flueix a partir d’un estil atent al més xicotet dels detalls –les escenes de tots dos tombats en el llit escoltant les cançons que selecciona David són precioses– i aquest rigor quasi documental que buscava Franco des del primer moment amb la complicitat de Telmo Irureta, l’actor protagonista, qui pateix paràlisi cerebral.

Com en el seu enlluernador treball La herida de 2013 que va ser el debut en el llargmetratge, el director s’obstina a reconstruir des de la inquietud d’un dubte individual, i si es vol aliena, el dibuix exacte d’una cosa molt més gran i que ens incumbeix a tots.

Tot en el film emana una considerable veritat –vegen-se les primeres converses entre l’encara desorientada Laura (Valeria Sorolla) i la mare de David, encarnada per Emma Suárez–, i veritat és un terme essencial perquè una pel·lícula d’aquestes característiques funcione sense fer gala de tesis ni gens similar. Franco ens mostra la història deixant l’espai suficient perquè l’espectador reflexione sobre els fets, dubtes i emocions mostrades. Kaligari

 

De 4 a 10 de novembre

Divendres, dissabte i diumenge sessions a les 18.00, 20.00 i 22.00
Dilluns, dimarts, dimecres i dijous sessions a les 18.00 i 20.00 (1)
(1) Dimecres 9 únicament sessió de les 20.00

TO La consagración de la primavera. Espanya. 2022. 110 minuts
idioma castellà. NR -16 anys
Director Fernando Franco
Guió Fernando Franco, Bego Aróstegui
Intèrprets Valeria Sorolla, Telmo Irureta, Emma Suárez.

ESTIMADA SARA

Un emotiu retrat de la primera taxista d’Afganistan

La cineasta Patricia Franquesa captura la força d’una dona poderosa que trenca barreres en una societat marcadament patriarcal. El rostre de la Sara mostra uns ulls brillants, incansables per defensar els drets de les dones i aconseguir allò que semblava impossible. Un emotiu retrat de la Sara, la primera dona taxista de l’Afganistan. Una inspiradora història d’amistat entre dues dones plenes de vida, un cant a l’empatia i al diàleg entre cultures. El relat circular de la història vital de la Sara gira de la por a l’amor i de l’amor a la por. Un testimoni d’una realitat que ja no existeix.

ACCIÓ DOCUMENTAL+

Amb la col·laboració de DocsBarcelona, d’Acció Cultural del País Valencià, ACICOM Ciutadania i Comunicació, cada mes vos presentem un documental d’estreno.

EL DOCUMENTAL DEL MES

Única sessió dissabte 5 de novembre a les 20.00

TO Oh Dear Sara. Espanya, Sèrbia, Noruega. 2021. 60 minuts
idioma castellà i anglés sub. català. NR -12 anys
Directora Patricia Franquesa
Intèrprets documental

LA BUTACA DE LA PUTA 

La prostitució de carrer

Marga és prostituïda en un polígon. Una circumstància familiar canviarà la seua vida i la de la seua germana per sempre.

sessió dimecres 9, 16 i 23 de novembre – sessió a les 18.00

TO La butaca de la puta. Espanya. 2022. 15 minuts
idioma castellà. NR -16 anys
Directora Mar Navarro
Guió Mar Navarro
Intèrprets Cristina Fernández Pintado, Paloma Vidal, Héctor Navarro.

Premi a Millor Ficció al Festival de Cinema Ciutadà Compromés
Nominada a Millor Curtmetratge de Ficció als Premis Berlanga 2022 de l’Acadèmia Valenciana de l’Audiovisual

LAS CARTAS PERDIDAS

La presó i l’exili de les dones republicanes

Després del colp d’estat militar contra el Govern de la II República en 1936, el règim de Franco va aprofitar la victòria per a castigar de manera cruel a moltes dones, a les quals se’ls va aplicar els mecanismes més extrems de violència i d’humiliació en un intent de cosificar-les i deshumanitzar-les, patint una doble persecució: la ideològica i la de gènere. Aquest documental és un recorregut emocional basat en cartes reals interpretades per grans actrius, arxius inèdits, documents i en els testimoniatges de les dones represaliades pel règim franquista i les dona a conéixer al món perquè els seus noms no s’esborren de la història.

Única sessió dimecres 9 de novembre – sessions a les 18.00

TO Las cartas perdidas. Espanya. 2021. 75 minuts
idioma castellà. NR -12 anys Especialment recomanada pel foment de la igualtat de gènere
Directora Amparo Climent
Guió Amparo Climent
Intèrprets documental.

Menció Especial al Festival de Cinema Ciutadà Compromés

UN AÑO, UNA NOCHE

Una reflexió poderosa i agredolça sobre l’impacte del trauma

La pel·lícula d’Isaki Lacuesta abans que només copiar la intenció i sentit del relat de Ramón González (Paz, amor y Death metal) el completa, l’ordena i li dona sentit. Encara més, l’estratègia del director consisteix a retratar a la parella interpretada, prop de la perfecció, per Noémie Merlant i Nahuel Pérez Biscayat en tots els temps possibles durant el que dura un any. Se’ls veu just després de la massacre i tot seguit enfangats en els treballs i els dies d’unes setmanes després, d’uns mesos, d’un any. Carreguen amb un pes que els afona i els col·loca davant dels ulls la simple evidència del pes, del pes de la vida. Tot és oferit alhora, sense cronologies i mapes establits, en un puzle prodigiós de cinema profundament ombrívol i clarivident alhora; de cinema edificat sobre la més íntima paradoxa on el desassossec conviu amb la calma, l’angoixa amb l’esperança, la realitat amb el desig i el passat amb el futur. “Oh nit, que vas guiar!”.
Lacuesta se les arregla per a compondre el seu treball més ambiciós i menys derivatiu. Un any, una nit no abandona en cap moment la seua intenció ni el seu somni. La posada en escena obsessiva darrere del fet de caminar per força erràtic dels protagonistes que no altera el propòsit d’una obra sempre pendent d’una encesa reivindicació d’allò més a mà, del pròxim, del simplement imprescindible.
Un any, una nit vol en tot moment posar a la vista de l’espectador la forma com la memòria ordena el passat, condiciona el present i defineix, sens dubte, el futur.

D’11 a 17 de novembre
Divendres, dissabte i diumenge sessions a les 18.00, 20.00 i 22.00
Dilluns, dimarts, dimecres i dijous sessions a les 18.00 i 20.00

TO Un año, una noche. Espanya. 2022. 120 minuts
idioma francés sub. català. NR -12 anys
Director Isaki Lacuesta
Guió Isa Campo, Isaki Lacuesta, Fran Araújo. Llibre: Ramón González
Música Raül Refree
Intèrprets Nahuel Pérez Biscayart, Noémie Merlant, Quim Gutiérrez, Alba Guilera, Natalia de Molina.

UNA ELEFANTA SOBRE LA TELA DE UNA ARAÑA

El sentit de la vida

Un director de cinema de més de 70 anys veu que la mort s’apropa. Vol burlar-se de la vida en la qual serà la seua última pel·lícula. Per a fer-ho, comptarà amb una anciana quixotesca de 109 anys –amb unes immenses ganes de morir– i tres joves artistes: una músic, una pintora i una actriu, els qui viatjaran a un xicotet poble perdut de la Manxa, inspirades en les aventures de Simona, la dona que els revelarà l’absurd sentit de l’existència.

Única sessió dimecres 16 de novembre – sessions a les 18.00

TO Una elefanta sobre la tela de una araña. Espanya. 2022. 75 minuts
idioma castellà. NR -12 anys
Director Rolando Díaz
Guió Doriam Alonso, Rolando Díaz
Intèrprets documental.

Nominada a Millor Llargmetratge Documental als Premis Berlanga 2022 de l’Acadèmia Valenciana de l’Audiovisual

VASIL

El perjudicis sobre el diferent, el estranger

El gran escriptor austríac Stefan Zweig va utilitzar els escacs per a endinsar-nos en el món complex –i en aquest cas, terrible- de l’ésser humà. Joc, esport, art…, aquesta batalla intel·lectual de riquesa mental incommensurable és novament una excusa meravellosa per a introduir-nos en camins nous –de via molt més dolça- que les persones estem construint a hores d’ara.

Vasil és un immigrant que malviu gràcies a la seua capacitat de jugar al bridge i als escacs. Aquest búlgar d’aspecte innocent i calmat és una persona summament interessant, intel·ligent i molt afable que entaula amistats que li canviaran la vida i, sobretot, a les persones que el coneixen.

La història en què es basa aquesta faula deliciosa està inspirada en una experiència personal real que la directora i guionista valenciana Avelina Prat tingué amb el seu pare. La creadora d’aquest relat fílmic delicat i encisador ens fa reflexionar molt agradablement sobre les relacions humanes, l’amistat i la connexió amb el diferent. És el seu primer llargmetratge de ficció; no obstant això, aquesta arquitecta reconvertida en directora i guionista de cinema té molta experiència al món de la cinematografia. Ha realitzat nombrosos curtmetratges i ha treballat amb directors de prestigi com Cesc Gay, Javier Rebollo o Fernando Trueba, entre altres.

La pel·lícula està rodada a València i compta amb grans professionals del setè art, com el director de fotografia Santiago Racaj, la directora d’art Mónica Bernuy, així com els actors Karra Elejalde, Ivan Barnev i les actrius Alexandra Jiménez i Susi Sánchez, entre altres. Atticus Finch

De 18 a 24 de novembre – sessions a les 18.00, 20.00 i 22.00  (1)
Divendres 18 a les 20.00 presentada per la directora Avelina Prat

TO Vasil. Espanya. 2022. 92 minuts
idioma castellà. NR -12 anys
Directora Avelina Prat
Guió Avelina Prat
Intèrprets Ivan Barnev, Karra Elejalde, Alexandra Jiménez, Sue Flack, Susi Sánchez.

Millor Pel·lícula, Millor Direcció, Millor Guió i cinc nominacions més als Premis Berlanga 2022 de l’Acadèmia Valenciana de l’Audiovisual
SEMINCI Millor actor ex aequo a Ivan Barnev i Karra Elejalde

PERSONA (NO) HUMANA

Sobre els drets i el benestar dels animals

Sandra i Cecília són dos grans simis que viuen recloses i exhibides en pèssimes condicions en dos zoològics argentins. L’ONG Projecte Gran Simi contacta amb un grup d’advocats per a començar un llarg camí judicial per a aconseguir que se’ls reconeguen tres drets fonamentals: a la vida, a la llibertat i a la no tortura.

Única sessió dimecres 23 de novembre – sessions a les 18.00  

TO Persona (no) humana. Espanya. 2022. 108 minuts
idioma castellà. NR -12 anys
Director Alejandro Cuéllar, Rafa G. Sánchez
Guió Alejandro Cuéllar, Rafa G. Sánchez
Intèrprets documental.

Premi a Noves Realitats Socials al Festival de Cinema Ciutadà Compromés

EL AGUA

Esplèndida òpera prima sobre els mites rurals

El País Valencià té una relació complexa amb l’aigua. Com canta Raimon “Al meu país la pluja no sap ploure, o plou poc o plou massa. Si plou poc, és la sequera, si plou massa, és la catàstrofe”. Així, quan diluvia i arriba la gota freda, l’aigua es converteix en el pitjor enemic de tots. Porta caos, destrucció i fins a mort. En una zona tan marcada per aquesta dicotomia, és normal que fins i tot les llegendes giren entorn d’ella. És el cas de la qual recull Elena López Riera en la seua primera pel·lícula, El agua, un impressionant debut que competeix en la Quinzena dels realitzadors de Cannes i amb el qual ha conquistat el Festival.
La directora ja havia demostrat en els seus curtmetratges un estil únic i personal en el qual l’oníric, el real i el poble es fonen d’una manera poètica. Ara amplia el seu univers amb una òpera prima que no s’assembla en res al que veiem habitualment al cinema espanyol, pendent de la taquilla i les fórmules per a triomfar en la batalla dels algorismes. López Riera va a contracorrent. La llegenda que estableix com a vertebradora de la seua història diu que, amb cada riuada provocada per la gota freda, les dones d’Oriola desapareixen. Que se’ls fica l’aigua dins i fugen.
És l’excusa per a contar una història d’una jove adolescent que vol fugir del poble. No ser com la seua mare, la soltera assenyalada, la que porta les desgràcies. No hi ha un futur per a ella. Ni dins ni fora. Només com a mare i esposa, com a generadora de noves generacions que seguisquen atrapades allí. López Riera mescla el fantàstic amb la història oral i col·loca a un grup de dones que compten a càmera com a elles els van contar aquesta llegenda des de xiquetes. El agua és, sobretot, una mirada personal i diferent del camp i al poble. La mirada que va tindre ella quan va decidir anar-se d’Oriola per a fer cinema.

De 25 de novembre a 1 de desembre – sessions a les 18.00

TO El agua. Espanya. 2022. 104 minuts
idioma castellà. NR -12 anys Especialment recomanada pel foment de la igualtat de gènere
Directora Elena López Riera
Guió Philippe Azoury, Elena López Riera
Intèrprets Luna Pamiés, Bárbara Lennie, Nieve de Medina, Alberto Olmo.

Millor Pel·lícula, Millor Direcció, Millor Guió, Millor Actriu i dos nominacions més als Premis Berlanga de l’Acadèmia Valenciana de l’Audiovisual

UTAMA

Creuament entre western de Sergio Leone i fotografies de Sebastião Salgado

En les extensions resseques de l’altiplà bolivià, Virginio i Sisa, una parella d’ancians quítxues, es guanyen la vida bàsica com a criadors de llames, la seua rutina diària governada per ritmes que van ser gravats en l’estil de vida tradicional de les moltes generacions que els van precedir. Però el món ha canviat. I una sequera prolongada ha convertit una subsistència ja desafiadora en una lluita precària per la supervivència. Quan el net de la parella ve de visita des de la ciutat, la qüestió del futur es posa de manifest: romandre en la terra i enfrontar una rutina cada vegada més àrdua sols per a sobreviure, o fugir a la ciutat i arriscar-se a perdre el contacte amb les tradicions quítxues. Aquesta no és de cap manera la primera pel·lícula que explora la difícil situació de les comunitats que es troben en la primera línia del canvi climàtic i perd impuls en el tercer acte. Però a través de la història d’amor en el cor d’aquest debut visualment enlluernador, Utama ofereix al públic una connexió identificable amb una forma de vida que està a prop de l’extinció.

L’escriptor i director d’origen bolivià Alejandro Loayza Grisi va començar en la fotografia fixa, abans de passar a la cinematografia documental, treballant amb freqüència en projectes amb temes ambientals. Aquesta experiència proporciona una base tant estètica com temàtica per al seu primer llargmetratge, un treball sorprenentment bell que empra les possibilitats cinematogràfiques de la pantalla gran per a capturar les impressionants vistes de les terres altes i la vasta i brutal indiferència del paisatge.

De 25 de novembre a 1 de desembre
divendres, dissabte i diumenge – sessions a les 20.00 i 22.00
dilluns, dimarts, dimecres i dijous – sessions a les 20.00

TO Utama. Bolivia. 2022. 87 minuts
idioma quítxua sub. castellà. NR -7 anys
Director Alejandro Loayza Grisi
Guió Alejandro Loayza Grisi
Intèrprets Luisa Quispe, José Calcina, Santos Choque.

Millor Pel·lícula Iberoamericana al Festival de Málaga

LA TRAVERSÉE

Profunda i sofisticada amb una canviant paleta de colors

Una història sobre la immigració realitzada amb pintura sobre cristall. Kyona i Adriel intenten escapar dels qui els volen caçar, per arribar a un país amb un règim polític més indulgent.

Durant un viatge iniciàtic que els portarà de la infància a l’adolescència, travessaran un continent devorat per la caça d’immigrants, i hauran de sobreviure a les proves.

Única sessió dissabte 26 de novembre  a les 18.00

TO La Traversée. França. 2021. 84 minuts
idioma castellà. NR -12 anys
Directora Florence Miailhe
Guió Marie Desplechin, Florence Miailhe
Intèrprets animació

Nomina Millor Film d’Animació als Premis Cèsar

Amb la col·laboració del Festival d’Animació d’Alcoi – ANIMALCOI

DRIPPING

Sucumbir al sistema o der fidel al teus principis

Dripping es una comedia que ironiza sobre los intereses creados en torno al mundo de la creación artística. Sento (Pep Munné) es un artista genial, pero sin suerte, en un entorno mercantilizado. Su inseparable amigo Domingo (Albert Forner) es un “artista en fase teórica”, que vive espléndidamente gracias a las rentas familiares. Ambos se verán envueltos en una serie de peripecias cuando Genoveva (Gretel Stuyck), una galerista de arte, ofrezca a Sento participar en el más importante concurso de pintura del mundo.

Dripping fa 21 anys però matè la frescura del primer dia, com un bon quadre que el temps el millora.

Única sessió dissabte 26 de novembre a les 20.00 PRESENTADA PEL DIRECTOR VICENT MONSONIS  

TO Dripping. Espanya. 2001. 105 minuts
idioma català. APTA
Director Vicent Monsonís
Guió Vicent Monsonís
Intèrprets Pep Munné, Juan Luis Galiardo, Guillermo Montesinos, Gretel Stuyck

PRESENTACIÓ DEL LLIBRE CINE CLUB UTIYE

50é ANIVERSARI – Ontinyent 1968 – 2018

 

Dimecres 27 de novembre, a les 20.00 h

Saló d’actes de Caixa Ontinyent

 

Presentació del llibre del 50é aniversari del Cine Club Utiye Audiovisual i concert d’Elena Aker (arpa) i Denis Bilanin (teclat)

Se servirà un tast de vi i venda de llibres.

 

 

PRESENTACIÓ

Després de moltes gestions per aconseguir el finançament necessari per a fer un llibre de qualitat, tant en el contingut com en l’edició, que represente la història dels 50 anys de l’Utiye, ara veurà la llum per a tots vosaltres.

Aquest llibre pretén deixar palesa el que ha estat l’activitat d’aquesta associació cultural d’Ontinyent, que amb els seus precaris recursos ha intentat des del cinema, fer una ciutat més rica i oberta culturalment.

També vol ser un reconeixement a totes les persones que han col·laborat amb el Cine Club Utiye, i que han fet possible la seua pervivència i la supervivència fins ara, fins als cinquanta anys que enguany commemorem i que, de ben segur, continuarà amb altres persones i equips directius que tiraran endavant una associació cultural insòlita, amb aquell esperit fundacional, el de la devoció i l’amor al cine.

 

ELENA AKER

Naix a Madrid, tot i que d’ascendència gallega, basca i asturiana. Cursa els estudis de música en el Real Conservatori de Música de Madrid i en la Royal School of Music de Londres. Aprén a tocar l’arpa al costat de la veneçolana Zoraida Ávila i deixebla de la mestra Vera Dúlova en el Conservatori de Moscou.

Ha participat en concerts amb diverses orquestres simfòniques espanyoles (Oviedo, Balears, Còrdova, Madrid, etc.) i nombrosos concerts amb agrupacions de cambra com, els Virtuosos de Moscou.

Intèrpret en nombrosos concerts a l’Auditori Nacional, Teatre Real, Teatre de la Vila… i altres teatres i auditoris del territori nacional i internacional.

Té una àmplia experiència en l’àrea tècnica i creativa, dins el sector de la producció musical, havent-se especialitzat en música per a films i audiovisuals. Composició, entre altres, de la música del documental Objectiu Braila, amb huit nominacions als premis Goya.

També diferents intervencions en directe en diverses cadenes de televisió, tant en programes, espots publicitaris, dibuixos animats, pel·lícules i sèries. El seu treball televisiu més recent, sota la direcció de David Trueba, en el capítol especial de la sèrie ¿Qué fue de Jorge Sanz?

 

PROGRAMA

– Amélie

– Intocable

– Titanic

– Juego de tronos

– La misión

– La bella y la bestia

– River flows in you

– Braveheart

– A thousand of years

 

 

VICENT MONSONÍS (València, 1968)

Em dic Vicent Monsonís, però tothom em diu Monso. Vaig naixer el mateix any que el Cine Club Utiye. He produït 10 pel·lícules de llargmetratge (4 llargs cinematogràfics, 5 llargs per a TV i 1 llarg documental) i tres sèries d’animació. Sóc director i guionista de 7 d’eixos llargmetratges i de les sèries d’animació.  He desenvolupat projectes propis i per a altres empreses i he col·laborat sovint en muntatges teatrals, musicals, discogràfics i moltes altres expressions culturals.

Vaig començar com a guionista en Canal 9, però vaig deixar la TV cinc anys després amb una crisis d’ansietat per diferències notables amb la línia editorial de la cadena.

La meua especialitat ha estat sempre la ficció. Vaig fer el curs d’escriptura de Guió Cinematogràfic a la UIMP (València) en la seua primera edició, i després una «alta especialització» (un màster) a la EICTV (Escuela Internacional de Cine y TV de Cuba).

Vaig ser president de l’Associació de Directors de Cinema Valencians (ADCV) que durant anys va ser l’associació professional més beligerant per la creació d’una cinematografia netament valenciana.

Crec fermament que l’audiovisual és l’eina més important per a construir i defensar una cultura (entesa aquesta com un estil de vida propi arrelat a una llengua, uns costums i un territori) i per això m’he negat a emigrar per fer una carrera potser més exitosa en altres terres. He posat el meu esforç i talent al servei de la creació d’una cinematografia valenciana, i massa sovint sense el suport (o amb el menyspreu) d’aquells que tenien a les seues mans les possibilitats del finançament públic.  I perquè estime el meu país i la meua cultura… ho tornaria a fer.

AVELINA PRAT (València, 1972)

És arquitecta, professió que va exercir uns anys abans de dedicar-se al cinema. Des de 2004 treballa com script, ha participat en més de trenta llargmetratges, amb directors com Fernando Trueba, Cesc Gay, Manuel Martín Cuenca, Javier Rebollo, David Trueba o Lucile Hadzihalilovic. També ha sigut programadora en el Festival Internacional Cinema Jove de València.
Guionista i directora dels documentals [On set with] Lilly Reich, Els xiquets de la Ropavejera, i dels curtmetratges 208 paraules, Porta 6, La fàbrica de llum, L’abric roig i 3/105. Aquest últim, codirigit amb Diego Opazo, va ser seleccionat en el Festival de Venècia de 2014.
En 2022 acabat el seu primer llargmetratge, Vasil, amb coproducció amb Bulgària i produït per Diferent Films i Activist 38, que s’ha estrenat en sales aquest mes de novembre amb gran èxit, seleccionat als Premis Berlanga 2022 de l’Acadèmia Valenciana de l’Audiovisual amb huit nominacions d’entre elles a Millor Pel·lícula, Millor Direcció, Millor Guió.

MARA SATURIO CORDERO

@marasaturio

Vaig estudiar a l’Escola d’Art d’Oviedo (Astúries), soc tècnic superior en arts gràfiques i disseny amb especialitat en Il·lustració. En els meus set anys d’experiència he treballat com a dissenyadora i il·lustradora tant per a particulars com per a empreses.

Entre els meus últims treballs destaquen:
Cartell de cinema i il·lustracions pel curt Efecto Zeno de Raquel Ordás, Birmània Produccions, per al Festival Internacional de Cinema de Gijón 2020.

Logotip i disseny de cartells per als fòrums-dipu I, II i III. Diputació de València. Octubre 2020 – març 2021.

Disseny i il·lustracions per al joc de taula Proyecto STEM. Setembre 2021.

Disseny de logotip per al lliurament de premis “Fem que les dones compten” de Fademur PV. Octubre 2021.

Disseny de logotip, cartelleria i imatge per al “V Feminario, València. Reptes feministes en temps de pandèmia”. Diputació de València. Octubre 2021.

CARTELLERA MOSTRA DE CINEMA

ACTUALITAT ESDEVENIMENTS

Relacionats amb la mostra de cinema

Aquest lloc web utilitza cookies perquè vosté tinga la millor experiència d'usuari. Si continua navegant està donant el seu consentiment per a l'acceptació de les esmentades cookies i l'acceptació de la nostra política de cookies, punxe l'enllaç per a més informació. ACEPTAR

Aviso de cookies