MOSTRA DE CINEMA 2021

CineClub Utiye > MOSTRA DE CINEMA 2021

DEL 5 AL 30 DE NOVEMBRE DE 2021 

Cinema ciutadà i compromés

Autora del cartell: MARA SATURIO CORDERO – www.marasatilu.com

PROJECCIONS

Centre Comercial el Teler

Divendres 12 de novembre, a les 19.30 h acte inaugural amb el director italià Carlo Fenizi i presentació del seu film ISTMO

De dissabte 13 a dimarts 30 de novembre tots el dies sessions a les 18.00 h, 20.00 h i 22.00 h

 

 

PROGRAMACIÓ MOSTRA CINEMA

Projecció de pel·lícules  al Centre Comercial El Teler

De dijous 5 a divendres 11 de novembre
horaris 18.00 – 20.00 – 22.00

MEDITERRÁNEO
Marcel Barrena. 2021. 112 minuts

Divendres 12 de novembre
horaris 19.30* – 22.00

ISTMO
Carlo Fenizi. 2020. 100 minuts
* acte inaugural presentat pel director italià Carlo Fenizi

Dissabte 13 de novembre
horaris 18.00 – 20.00* – 22.00

LOBSTER SOUP

Rafael Molés i Pepe Andreu.  2020. 92 minuts
* presentat pels directors del documental

Diumenge 14, dilluns 15 i dimarts 16 de novembre
horaris 18.00 – 20.00 – 22.00

LOBSTER SOUP

Rafael Molés i Pepe Andreu.  2020. 92 minuts

Dimecres 17 de novembre
horaris 18.00 – 20.00 – 22.00

PESET, UN HOME BO

Matilde Alcaraz i Santi Hernández. 2016. 46 minuts

Dijous 18, divendres 19 i dilluns 22 de novembre
horaris 18.00 – 20.00 – 22.00

FILOXÈNIA, EL RAPTE D’EUROPA

Vicent Monsonís. 2017. 70 minuts

Dimarts 23 i dimecres 24 de novembre
horaris 18.00 – 20.00 – 22.00

LLORENÇ BARBER & MONTSERRAT PALACIOS

Joan J. Soler. 2021. 62 minuts


De dijous 25 de novembre a dijous 2 de desembre
horaris 18.00 – 20.00 – 22.00 (1)

A ESTE LADO DEL MUNDO

David Trueba. 2020. 96 minuts
(1) dissabte 27 a les 18 h presentada pel director David Trueba

MEDITERRÁNEO

Relat emocionant que remou consciències

Marcel Barrena conta en Mediterráneo el naixement de l’ONG Open Arms amb l’ajuda d’un gran repartiment: Eduard Fernández, Anna Castillo, Dani Rovira i Sergi López.

És així com el present ha entrat per la porta gran al cinema, pot ser contagiat per la immediatesa de les sèries i els documentals cada vegada més necessaris per a introduir la mirada reflexiva en la societat del titular i la immediatesa.

El viatge d’Òscar Camps i els seus companys, socorristes a Lesbos i el seu compromís amb els refugiats que fugen de la misèria i de la guerra ha sigut motiu d’actualitat, mentre el focus mediàtic s’ha fixat en ells. El fil aprofundeix en valuosos destalls de context, la negligència de les autoritats, el conflicte de competències, l’abandonament de qualsevol signe d’humanitat. I detalls personals com els dubtes, el conflicte interior o la motxilla del passat.

La crítica ha destacat que el guió tracta línies de connexió subtil, entre allò que es conta i allò que cal explicitar, fuig del publireportatge i se centra en la història i els seus personatges. “El resultat és un relat hàbil, que enganxa, la imatge és impecable, molt sòlida. La càmera gravita a l’altura dels personatges, de les seues pors, la seua valentia i el seu compromís”. No ven motos, emociona no perquè siga una estratègia sinó perquè en aquesta història, les emocions, els sentiments i l’acció són els vertaders protagonistes.

Per al director “el cinema sempre ha anat un pas per davant dels grans temes. Per exemple, quan la SIDA era un tabú, el film Philadelphia ens va contar com era la malaltia i la va humanitzar. El cinema és un gran aclaparador de solidaritat i motivador de consciències”. Kaligari

 

De 5 a 11 de novembre de 2021
sessions a les 18.00, 20.00 i 22.00

TO Mediterráneo. Espanya. 2021. 112 minuts
idioma castellà. NR -12 anys
Director Marcel Barrena
Guió Danielle Schleif
Intèrprets Eduard Fernández, Dani Rovira, Anna Castillo, Sergi López, Àlex Monner, Melika Foroutan, Patricia López Arnaiz, Vassilis Bisbikis.

ISTMO

Estrena internacional a Ontinyent.
Estrena en la Mostra de Cinema d’Ontinyent. 

Orlando és un traductor que treballa des casa per a un festival de cinema traduint pel·lícules llatinoamericanes de castellà a italià. En la seua vida paral·lela és un “influencer” en un dia a dia normal i monòton, caracteritzat per xicotetes manies, mals de cap i malsons nocturns. La seua casa és un laberint, una gàbia de la qual no ix mai, un sistema autosuficient respecte al món exterior.

Orlando viu amb Amad, el seu company de pis, una figura enigmàtica amb la qual està constantment en conflicte i que es revelarà amb una identitat inesperada. S’alternen en l’òrbita del protagonista personatges pintorescos i misteriosos, pinzellades del seu passat, figures de contrast i evocacions d’un futur per descobrir, d’entre aquestes, Antonia, la seua cap de treball, amb la qual té una relació aparentment només laboral, però serà per a ell una mestra de vida. Només Marina, una repartidora de menjar que el visita habitualment, serà l’única persona capaç d’ajudar-lo a enfrontar-se a l’exterior.

La pel·lícula és un himne a la vida i a la possibilitat d’experimentar-la plenament, “vivint-la des de prop”. Istme: simbologia geogràfica que separa i uneix, un confí subtil amb l’infinit i amb l’existència.

Divendres 12 a les 19.30 Presentació amb el director Carlo Fenizi

sessions a les 19.30 i 22.00

TO Istmo. Itàlia. 2020. 100 minuts
idioma italià sub. castellà. NR -12 anys
Director Carlo Fenizi
Guió Carlo Fenizi, Michele Venitucci
Intèrprets Michele Venitucci, Catherina Shulha, Timothy Martin, Antonia San Juan.

LOBSTER SOUP

Una sopa de llagosta per entrar en calor on fa molt de fred

El café Bryggjan acull a vells pescadors, històries de morts i músics bojos. És l’ànima del poble més anodí d’Islàndia. Krilli prepara la sopa de llagosta. El seu germà Alli s’asseu amb els vells pescadors, l’últim boxejador de l’illa i el traductor del Quixot a l’islandés. Cada dia troben una nova solució per als problemes del món. Algun turista perdut queda atrapat ací. Per fi, un lloc real en el viatge. Però el seu èxit serà la causa de la seua extinció. Uns inversors també l’han descobert. Volen comprar, ampliar i penjar un gran esquelet de balena en la paret.

Dissabte 13 sessions a les 19.30 i 22.00
a les 19.30 presentació amb els directors Rafa Molés i Pepe Andreu

Diumenge 14 i dilluns 15 sessions 18.00, 20.00 i 22.00

TO Lobster Soup. Espanya. 2020. 97 minuts
idioma islandés sub. català. APTA
Directors Rafa Molés i Pepe Andreu
Guió Arunas Matelis, Ólafur Rögnvaldsson, Rafal Molés, Pepe Andreu
Intèrprets documental.
Nominada a Goya a millor documental

EL BARMAN DE LAS ESTRELLAS

Els còctels més cinematogràfics

Nascut en una família humil, Perico Chicote (1899-1977) assolí fama mundial agitant cocteleres i embriagant amb la seua simpatia a les rutilants estreles del moment. El Bar Museu Chicote reuní intel·lectuals, polítics i artistes que convisqueren en perfecta harmonia amb contrabandistes de calces i penicil·lina, prostitutes, guilopos i estreles del cine mundial com Sophia Loren, Ava Gadner, Audey Hepburn, Frank Sinatra, Orson Welles, Yul Bryner, Bette Davis, Grace Kelly, Gregory Peck, Lana Turner… i un llarguíssim etcètera.

Obert en 1931, el Bar Chicote s’ha convertit en testimoni de diverses etapes de la història: des de la República, fins a les bales de la Guerra Civil, des del franquisme a la Transició i des de la moguda madrilenya fins als temps actuals.

Dimarts 16 i diumenge 21  sessions 18.00, 20.00 i 22.00

TO El barman de las estrellas. Espanya. 2018. 76 minuts
idioma castellà. APTA
Directora Eva Vizcarra
Guió Rafa Casañ
Intèrprets documental.

PESET, UN HOME BO

Posa veu a totes aquelles víctimes que no tenen veu

Aquest és el primer documental que aborda la figura del metge, rector i polític republicà Joan Peset Aleixandre, un projecte que compta amb la participació i la col·laboració de la família Peset. Un documental que reconstrueix tot el procés contra Peset, que acabà amb el seu afusellament el 24 de maig de 1941, a través dels documents que es conserven a l’Arxiu Militar del Ministeri de Defensa a Madrid.

La personalitat de qui va ser rector de la Universitat de València respon com ningú al model de l’intel·lectual de l’època. Amb només 25 anys, Joan Peset ja tenia cinc títols universitaris, tres doctorats, destacava la seua dedicació a la higiene pública i la seua
tasca investigadora. El seu bagatge està més que justificat: metge, docent, lletrat, investigador, polític. De tots els crims de la dictadura franquista, el del doctor Peset es manté com a símbol de la barbàrie, amb seu record i el seu nom s’escriuen també el record i el nom de moltes víctimes anònimes, de molts altres Pesets.

Dimecres 17 sessions 18.00, 20.00 i 22.00
a les 20.00 presentació amb els directors Matilde Alcaraz i Santi Hernández

dissabte 20  sessions 18.00, 20.00 i 22.00 (programa doble)

TO Peset, un home bo. Espanya. 2016. 46 minuts
idioma català. APTA
Direcció Santi Hernández i Matilde Alcaraz
Guió Matilde Alcaraz, Santi Hernández
Intèrprets documental.

EL MAESTRAT FILMAT, LA MEMÒRIA RESCATADA

La memòria de les imatges

Amb la construcció d’un arxiu d’imatges recuperades, Fermin Sales inicia un viatge pel Maestrat, un territori pricipalment rural. Seguint la recerca d’aquestes imatges, descobrirem espais, paisatges, anècdotes i persones que han fet aquest arxiu una realitat. Coneixerem la història que hi ha darrere de cada imatge, de la gent que ha filmat la seua vida, de pel·lícules heretades de generació en generació, de viatgers que plasmen un territori nou. Així anirem descobrint un Maestrat encara molt verge, muntanyes, barrancs, boscos, fonts, etc., i en ells ens podrem adonar la mà de l’home en pobles, masos, ermites, construccions de pedra seca, etc.

Dimecres 17 i dissabte 20  sessions 18.00, 20.00 i 22.00 (Programa doble)

TO El maestrat filmat, la memòria rescatada. Espanya. 2020. 45 minuts
idioma català. APTA
Direcció Fermin Sales
Guió Fermin Sales
Intèrprets documental.

FILOXÈNIA, EL RAPTE D’EUROPA

La crisi del refugiats que ningú vol a casa

Filoxènia vol dir amor per l’altre i és el contrari de Xenofòbia. Filoxènia, el rapte d’Europa proposa un recorregut des de la guerra a Síria, a través d’una mar plena de morts, fronteres tancades i una població cada vegada més hostil, fins a arribar al Parlament Europeu per a esbrinar per què no hem sabut donar una resposta satisfactòria a la crisi humanitària més greu que ha patit Europa des de la II Guerra Mundial.

El documental posa el focus en el delicat moment que viu Europa, on a la crisi econòmica cal sumar-li una crisi de valors, evidenciada rere l’arribada massiva de refugiats, que posa en entredit els fonaments de la nostra civilització.

dijous 18 sessions 18.00, 20.00 i 22.00
a les 20.00 presentació amb el director Vicent Monsonís

divendres 19 sessions 18.00, 20.00 i 22.00

TO Filoxènia, el rapte d’Europa. Espanya. 2017. 70 minuts
idioma català. NR -12 anys
Direcció Vicent Monsonís
Guió Antonio González Blasco
Intèrprets documental.

LLORENÇ BARBER & MONTSERRAT PALACIOS

Outsider of sound

Documental que aprofundeix en la importància artística de Llorenç Barber. Segons Robert Ahsley: “el més brillant compositor de la jove generació espanyola de hui. Quan fa sonar les campanes, constitueix una de les experiències més importants de la nova música que s’ha escoltat recentment a Europa”. Llorenç Barber parla com a protagonista del naixement de l’art sonor a Espanya i al món a partir de John Cage i Stokhausen i la seua difusió a Espanya amb el seu amic i contemporani Juan Hidaldo (ZAJ). Coneixerem també per què van triar la campana com a instrument d’expressió artística i comentaran alguns dels 400 concerts oferits en els cinc continents, compostos per Llorenç Barber, que arriba a dirigir unes 200 persones en cada intervenció musical juntament amb la seua esposa i artista sonora Montserrat Palacios.

dimarts 23 i dimecres 24 sessions 18.00, 20.00 i 22.00
dimarts 23 a les 20.00 presentació amb el director Joan J. Soler

TO Llorenç Barber & Montserrat Palacios. Espanya. 2021. 62 minuts
idioma català. APTA
Direcció Joan J. Soler
Guió Joan J. Soler
Intèrprets documental.

CARCELLER, L’HOME QUE MORÍ DUES VEGADES

La cultura i el dibuix silenciat pel franquisme

El professor Antonio Laguna està a punt de publicar la seua Història del Periodisme Valencià quan troba un article en «El Almanaque de Valencia» de 1933 dedicat a Vicent Miguel Carceller amb el títol «El periodista que se hizo millonario explotando su ingenio». El que allà es relata és de tal importància i magnitud que no entén com una figura de tal calibre i una editorial de gran dimensió com La Traca desaparegueren sense deixar rastre. I decideix investigar.

El 28 de juny de 1940, un escamot d’afusellament va posar fi a la vida de Vicent Miguel Carceller, un valencià clau en la vida cultural de València i d’Espanya. El dia no va ser triat a l’atzar: era el macabre homenatge que rendia Franco a Hitler, en commemoració de l’entrada de les tropes nazis a París.

Carceller va ser doblement silenciat: per un escamot d’afusellament al mur de la vergonya del cementeri de Paterna en 1940 primer i per la censura franquista fins més enllà de la fi del mateix Franco.

dijous 25 sessions 18.00, 20.00 i 22.00

TO Carceller, l’home que morí dues vegades. Espanya. 2021. 98 minuts
idioma català. APTA
Direcció Ricardo Macián
Guió Ricardo Macián
Intèrprets documental.

A ESTE LADO DEL MUNDO

La ferida de l’immigració vista de prop

En una societat en la qual girem la mirada cap a un costat, per a evitar els problemes, David Trueba ha tractat la realitat que es viu a Melilla de cara. El protagonista, un enginyer burgés, anodí, que es deixa dur pel corrent i que està integrat en el sistema consumista, ha de fer un viatge laboral a la ciutat espanyola ubicada al nord d’Àfrica i descobrirà un món que fins al moment havia intentat esquivar. ‘A este lado del mundo’ llança un missatge clar: depèn d’en quin lloc hages nascut, tindràs una classe de vida o una altra.

Amb algunes escenes rodades a Melilla que s’aproximen al gènere documental, el personatge es veurà envolt en una situació prenyada de terbolesa, embolics i enganys, així com en la picaresca d’un lloc fronterer entre dos continents. La particularitat és que David Trueba ha posat la mirada en el ciutadà i no en l’immigrant, perquè el primer mire els problemes de front i no els evite covardament, com havia fet el seu gairebé ridícul antiheroi fins ara.

Com explica el director: “Viatjant a Melilla em vaig adonar que m’agradaven, ja des que era menut, les pel·lícules frontereres: tenim dues ciutats espanyoles a l’Àfrica -Ceuta i Melilla- i som el país fronterer entre Àfrica i Europa, pobres i rics. I no parlem d’elles, ho fem amb una tendresa barata o des del gènere narco, però hem de tractar-lo des del punt de vista de l’espanyol mitjà, que no vol assabentar-se del que passa allà”.

En aquest cas Trueba, que també ha produït la pel·lícula, va entrar a Melilla amb un equip reduït de rodatge. D’aquesta manera vam tindre accés a l’autenticitat, perquè treballàvem de pressa. Perds espectacularitat, però guanyes en realitat, i la realitat de vegades també és espectacular. Kaligari

 

De 26 de novembre a 2 de desembre de 2021
sessions a les 18.00, 20.00 i 22.00

dissabte 27 a les 18.00 presentació amb el director David Trueba

TO A este lado del mundo. Espanya. 2021. 96 minuts
idioma castellà. NR -12 anys
Director David Trueba
Guió David Trueba
Intèrprets Vito Sanz, Anna Alarcón, Ondina Maldonado, Joaquín Notario, Janfri Topera, Mohamed Zidane Barry.

PRESENTACIÓ DEL LLIBRE CINE CLUB UTIYE

50é ANIVERSARI – Ontinyent 1968 – 2018

 

Dimecres 27 de novembre, a les 20.00 h

Saló d’actes de Caixa Ontinyent

 

Presentació del llibre del 50é aniversari del Cine Club Utiye Audiovisual i concert d’Elena Aker (arpa) i Denis Bilanin (teclat)

Se servirà un tast de vi i venda de llibres.

 

 

PRESENTACIÓ

Després de moltes gestions per aconseguir el finançament necessari per a fer un llibre de qualitat, tant en el contingut com en l’edició, que represente la història dels 50 anys de l’Utiye, ara veurà la llum per a tots vosaltres.

Aquest llibre pretén deixar palesa el que ha estat l’activitat d’aquesta associació cultural d’Ontinyent, que amb els seus precaris recursos ha intentat des del cinema, fer una ciutat més rica i oberta culturalment.

També vol ser un reconeixement a totes les persones que han col·laborat amb el Cine Club Utiye, i que han fet possible la seua pervivència i la supervivència fins ara, fins als cinquanta anys que enguany commemorem i que, de ben segur, continuarà amb altres persones i equips directius que tiraran endavant una associació cultural insòlita, amb aquell esperit fundacional, el de la devoció i l’amor al cine.

 

ELENA AKER

Naix a Madrid, tot i que d’ascendència gallega, basca i asturiana. Cursa els estudis de música en el Real Conservatori de Música de Madrid i en la Royal School of Music de Londres. Aprén a tocar l’arpa al costat de la veneçolana Zoraida Ávila i deixebla de la mestra Vera Dúlova en el Conservatori de Moscou.

Ha participat en concerts amb diverses orquestres simfòniques espanyoles (Oviedo, Balears, Còrdova, Madrid, etc.) i nombrosos concerts amb agrupacions de cambra com, els Virtuosos de Moscou.

Intèrpret en nombrosos concerts a l’Auditori Nacional, Teatre Real, Teatre de la Vila… i altres teatres i auditoris del territori nacional i internacional.

Té una àmplia experiència en l’àrea tècnica i creativa, dins el sector de la producció musical, havent-se especialitzat en música per a films i audiovisuals. Composició, entre altres, de la música del documental Objectiu Braila, amb huit nominacions als premis Goya.

També diferents intervencions en directe en diverses cadenes de televisió, tant en programes, espots publicitaris, dibuixos animats, pel·lícules i sèries. El seu treball televisiu més recent, sota la direcció de David Trueba, en el capítol especial de la sèrie ¿Qué fue de Jorge Sanz?

 

PROGRAMA

– Amélie

– Intocable

– Titanic

– Juego de tronos

– La misión

– La bella y la bestia

– River flows in you

– Braveheart

– A thousand of years

 

 

SALÓ D’ACTES CAIXA ONTINYENT

dissabte 27 de novembre, a les 19.30 h

 Xarrada del director David Trueba, convidat de la Mostra de Cinema d’Ontinyent, col·loqui de cinema i literatura, i presentació del seu llibre Queridos niños.

La 20a Mostra de Cinema del Cine Club Utiye comptarà de nou amb un personatge il·lustre del món del seté art.

Si l’any 2018 va ser el director Fernando Trueba qui va rebre l’homenatge del públic ontinyentí, l’any 2019 va ser el seu germà David Trueba, qui va rebre el tribut del cinema ontinyentí. El menor d’una família de huit germans tenia una cita pendent amb Ontinyent i amb l’Utiye, una institució que ha descrit com “un dels cine clubs més antics de l’Estat espanyol”.

Ara, dos anys després, David Trueba torna a Ontinyent on diu que es va trobar molt encantat del tracte que va rebre i torna amb una pel·lícula nova, A este lado del mundo i un llibre nou, Queridos niños.

Amb un gran bagatge en moltes facetes artístiques i també literàries. Al gran triomf aconseguit en 2013 amb set premis Goya amb la pel·lícula Vivir es fàcil con los ojos cerrados, entre ells el de millor film i millor director i millor guió original,  cal sumar altres treballs com a guionista per a directors del prestigi d’Álex de la Iglesia o fins i tot per al seu germà Fernando, amb els llargmetratges Two Much o La niña de tus ojos.

A banda de la prolífica obra al cinema, David Trueba també és un novel·lista de relleu, algunes obres de les quals han obtingut reconeixements nacionals i internacionals, com “Saber perder”, publicada en 2008, la qual va ser guardonada amb el Premi Nacional de la Crítica a la Millor Novel·la. Aprofitant la seua estada a la capital de la Vall d’Albaida, l’autor madrileny presentarà “Tierra de campos”, una història literària que parla de l’estima i del desamor, de l’amistat i de la pèrdua, així com del pas del temps i de la celebració de la vida.

Des de 1992, David Trueba, llicenciat en periodisme per la Universitat Complutense, publica amb profusió a El País, articles que han estat recopilats en “Artículos de ocasión” (Xordica, 1998), “Tragarse la lengua y otros artículos de ocasión” (Ediciones B, 2003), “Érase una vez” (Debate, 2013) i “El siglo XXI cumple 18” (Debate, 2018)

TEATRE ECHEGARAY

diumenge 21 de novembre, a les 18.00 h

GAG MOVIE
CIA. PRODUCCIONES YLLANA
Espectacle per a públic adult – Durada 90 minuts – Ajuntament d’Ontinyent
12 € (general) / 10 € (descomptes)

El seté art en teatre

Gag Movie és la història de quatre personatges atrapats en el temps i en els confins estrets d’un sol fotograma. La nostra singular troupe de cineastes irromp en escena per art de màgia. Emprendran un divertidíssim viatge amb els espectadors per alguns dels moments més iconogràfics del seté art. Amb humor i enginy, no sols ens mostraran en directe com és el cinema, sinó com es fa, com es viu i, sobretot, com es gaudeix. En Gag Movie el seté art es troba amb el teatre per a formar junts el huité art, o potser el nové, o el dècim… qui sap. Però siga com siga el número, és un art divertit i vertiginós que passarà per davant dels nostres ulls a més de 300 fotogrames per segon.

David Trueba aconsegueix concentrar en el seu nom el reflex d’una trajectòria on abunden el talent i les ganes de continuar creant. Naix a Madrid en 1969 i, des de llavors, no ha deixat de créixer com a artista. Guionista, director, escriptor, columnista, Trueba domina els camps de l’expressió com ningú.

En les seues pel·lícules Trueba ens parla de la família, dels amics, de la convivència en parella i de la interacció de tot això. Uns temes i uns personatges que ens acosten a la vida i ens ensenyen que les persones som encara mons sencers per explorar albergant sorpreses meravelloses.

Les ganes de narrar la vida, les ganes de denunciar les injustícies i les ganes de posar-li melodia a l’actualitat, li proporcionen el poder de continuar contant històries que ja formen part d’una història molt més gran que la seua, la nostra, la del nostre cine.

Aquest intel·lectual utilitza la pantalla com a escenari i el paper com a dictat. Les seues novel·les han aconseguit fer-nos riure i plorar amb la mateixa facilitat; han possibilitat que bussegem en aquestes experiències que tan bé compartim calladament; o han permés que redescobrim el sentit de la paraula amistat.

Sense dubte, Trueba s’ha guanyat a pols una posició d’honor en la nostra memòria col·lectiva reptant-nos a tornar sobre la infància més pura per a aconseguir una maduresa sensata plena de preguntes imprudents. Una persona convertida en personatge que defuig la perfecció per a acostar-se a l’autenticitat i l’originalitat.

David Trueba, el menor de huit germans, estudia Periodisme i prompte comença a treballar en premsa, ràdio i televisió. Com a guionista, debuta amb la pel·lícula Amo tu cama rica (1992), d’Emilio Martínez-Lázaro. Després d’estudiar en l’American Film Institute de Los Angeles, continua la seua carrera a Espanya amb el guió Los peores años de nuestra vida, també sota la direcció d’Emilio Martínez-Lázaro, un dels grans èxits de 1994. Treballa també en televisió on codirigeix el xou El peor programa de la semana al costat del Gran Wyoming (1993-94).

Els seus èxits com a guionista segueixen amb pel·lícules com Two Much (1995), Perdita Durango (1997), La niña de tus ojos (1998), Vengo (2000) o el documental de Carles Bosch Balseros (2002), del qual va ser també coproductor i que va ser nominat a l’Oscar.

La buena vida (1996), presentada en la Quinzena dels Realitzadors de Cannes, és la seua primera pel·lícula com a director. L’any 2000 dirigeix Obra Maestra i en 2003, Soldados de Salamina, presentada en la secció Una certa mirada del Festival de Cannes. L’any 2004 participa en la pel·lícula col·lectiva ¡Hay motivo!. El següent film, Bienvenido a casa (2006), va rebre el premi al Millor Director en el Festival de Màlaga. Aquest mateix any codirigeix al costat de Luis Alegre la pel·lícula-conversa sobre Fernando Fernán Gómez, La silla de Fernando. En 2010 crea i dirigeix la sèrie de televisió per a Canal+ ¿Qué fue de Jorge Sanz? En 2011 torna al cinema amb Madrid, 1987, que participa en la secció oficial del festival de Sundance. L’any 2013 amb Vivir es fácil con los ojos cerrados rep sis Premis Goya, reconeixements que la van convertir en la gran triomfadora de l’edició. El film va ser seleccionada per a representar a Espanya als Oscar.

En 2015 dirigeix a l’actor Ramon Fontserè en els Monòlegs de Montaigne, el qual interpreta alguns dels assajos del filòsof.

Un any després, dirigeix el documental Salir de casa, un retrat del cantant Francisco Nixon, al qual acompanya pel territori hostil i incòmode dels bars sorollosos.

Casi 40 s’estrena en 2018, presentada en el Festival de Màlaga, on va aconseguir el Premi Especial del Jurat, i que va ser nominada a Millor Comèdia en els premis Feroç 2019.

El 28 octubre de 2019 estrena a l’In-Edit Barcelona el documental Si me borrara el viento lo que yo canto (2019), sobre el cantautor Chicho Sánchez Ferlosio, i ara presentem a Ontinyent.

Com a escriptor, ha publicat cinc novel·les en l’editorial Anagrama que han sigut traduïdes a més de deu llengües: “Abierto toda la noche” (1995); “Cuatro amigos” (1999); “Saber perder” (2008) Premi Nacional de la Crítica a la Millor Novel·la; “Blitz” (2015) i “Tierra de campos” (2017) Premi Els Llibreters Recomanen, atorgat per la Confederació Espanyola de Gremis i Associacions de Llibreters. La seua última novel·la “El río baja sucio” (2019) publicada en l’editorial Siruela.

 

 

Filmografía

 La buena vida (1996)

Obra maestra (2000)

Soldados de Salamina (2002)

Bienvenido a casa (2006)

La silla de Fernando (2006)

¿Qué fue de Jorge Sanz? TV (2011)

Madrid, 1987 (2011)

Vivir es fácil con los ojos cerrados (2013)

Salir de casa (2016)

Casi 40 (2018)

Si me borrara el viento lo que yo canto (2019)

A este lado del mundo (2021)

 

Novel·les

 “Abierto toda la noche” (Anagrama, 1995)

“Cuatro amigos” (Anagrama, 1999)

“Saber perder” (Anagrama, 2008)

“Blitz” (Anagrama, 2015)

“Tierra de campos” (Anagrama, 2017)

“El río baja sucio” (Siruela, 2019)

“Queridos niños” (Anagrama, 2021)

 

 

 

 

 

 

 

MARA SATURIO CORDERO

@marasaturio – www.marasatilu.com

Vaig estudiar a l’Escola d’Art d’Oviedo (Astúries), soc tècnic superior en arts gràfiques i disseny amb especialitat en Il·lustració. En els meus set anys d’experiència he treballat com a dissenyadora i il·lustradora tant per a particulars com per a empreses.

Entre els meus últims treballs destaquen:
Cartell de cinema i il·lustracions pel curt Efecto Zeno de Raquel Ordás, Birmània Produccions, per al Festival Internacional de Cinema de Gijón 2020.

Logotip i disseny de cartells per als fòrums-dipu I, II i III. Diputació de València. Octubre 2020 – març 2021.

Disseny i il·lustracions per al joc de taula Proyecto STEM. Setembre 2021.

Disseny de logotip per al lliurament de premis “Fem que les dones compten” de Fademur PV. Octubre 2021.

Disseny de logotip, cartelleria i imatge per al “V Feminario, València. Reptes feministes en temps de pandèmia”. Diputació de València. Octubre 2021.

CARTELLERA MOSTRA DE CINEMA

ACTUALITAT ESDEVENIMENTS

Relacionats amb la mostra de cinema

Aquest lloc web utilitza cookies perquè vosté tinga la millor experiència d'usuari. Si continua navegant està donant el seu consentiment per a l'acceptació de les esmentades cookies i l'acceptació de la nostra política de cookies, punxe l'enllaç per a més informació. ACEPTAR

Aviso de cookies