
LA RULETA DE LA FORTUNA Y LA FANTASÍA
- Ryûsuke Hamaguchi
- japonés sub. castellà
- Ryûsuke Hamaguchi
- 2021
- Japó
- Ayumu Nakajima, Fusako Urabe, Hyunri, Katsuki Mori, Kiyohiko Shibukawa, Kotone Furukawa, Shouma Kai
Sinopsi
Dies / Horaris
Cines El Teler
Dies: de divendres 17 a dijous 23 de desembre
Horaris: sessions: 18.00 – 20.15 – 22.30
Ressenya:
Gran Premi del Jurat – Os de Plata al Festival de Berlín
Tres històries amb profunds sentiments
La ruleta de la fortuna i la fantasia, de Ryusuke Hamaguchi, reconeguda amb el Gran Premi del Jurat a Berlín, està formada per tres relats curts protagonitzats per diversos personatges femenins en els quals intervenen la relació amorosa, l’atzar, les ocasions perdudes i la cola que ofereix la vida per a intentar recompondre-les.
El director japonés posseeix una càmera prodigiosa tant en el seu moviment com en la seua quietud i que extrau als seus personatges tot el que diuen, però també tot el que callen. Són tres històries amb enorme duresa interior, de sentiments profundíssims i que s’entreguen amb una senzillesa i elegància de narrativa major, d’escriptura prodigiosa.
En aquest tríptic, elles són les protagonistes: dues amigues que es veuen embolicades en un triangle amorós inesperat; una dona que s’obri en canal en una seducció fallida; i dues desconegudes que veuen en l’altra a un fantasma del passat. A través d’aquestes tres rondalles, píndoles plenes de tendresa, encant i sarcasme amb dones enfrontant-se als capritxos del destí, Hamaguchi ofereix un retrat de la classe mitjana japonesa, de les seues pors i inseguretats, de les seues decepcions i necessitats incompletes, dels seus penediments, extensible a quasi tots els racons del món.
El director ha declarat que “els tres relats estan protagonitzats per dones que caminen buscant alguna cosa, que no es pot descriure fàcilment amb paraules; supose que aquesta cerca d’una cosa intangible en les relacions i les interaccions que ens afecta a tots. I vaig voler que les tres històries s’articularen a través de la coincidència i la casualitat”. Kaligari