El tercer asesinato

 

Tercerasesinato3

Títol original:   Sando-me no satsujin
Director:   Hirokazu Koreeda
Guió:   Hirokazu Koreeda
Música:   Ludovico Einaudi
Fotografia:   Mikiya Takimoto
Intèrprets:   Masaharu Fukuyama, Koji Yakusho, Suzu Hirose, Yuki Saito, Kotaro Yoshida, Shinnosuke Mitsushima, Izumi Matsuoka, Mikako Ichikawa, Isao Hashizume.
País:   Japó
Any :   2017
Qualificació:   No recomanada a menors de 12 anys
Durada:   124 minuts
Idioma:   japonés sub. castellà
Distribuïdora:   Golem

 

Projeccions en Centre Comercial El Teler (Pintor Segrelles, 1 - Ontinyent)

divendres 26 de gener de 2018 a les 18, 20:15 i 22:30 h

dissabte 27 de gener de 2018 a les 18, 20:15 i 22:30 h

diumenge 28 de gener de 2018 a les 18, 20:15 i 22:30 h

dilluns 29 de gener de 2018 a les 18, 20:15 i 22:30 h

dimarts 30 de gener de 2018 a les 18, 20:15 i 22:30 h

dimecres 31 de gener de 2018 a les 18, 20:15 i 22:30 h

dijous 1 de febrer de 2018 a les 18, 20:15 i 22:30 h



Tercerasesinato2

Hi ha una veritat absoluta? El director de After Life centra el seu dotzè llargmetratge en el dilema que se li presenta a un advocat que, per una banda vol guanyar el seu cas i convèncer al tribunal d'una veritat que exculpe al seu defès, i per altra, per saber la culpabilitat o no (la veritat) del mateix, que, a més, a cada compareixença va canviant el seu testimoni sobre els fets pels que se'l jutja. Empatitzats amb l'advocat, els espectadors anem formant idees, generant dubtes sobre el sistema judicial (al Japó encara existeix la pena de mort) i alternant admiració i desconcert.

Al passat Festival de Donostia el director va manifestar que li importava ben poc qui era el vertader assassí del seu relat, així com va dir que un Tribunal de Justícia era possiblement el lloc menys indicat per a fer prevaldre la veritat.

Estem massa acostumats a veure els Trial films americans (hi ha que dir-ho tot, alguns excel·lents) que han establert unes regles molt definides per a aquest tipus de films. En ells els tribunals es converteixen en escenaris d'obres dramàtiques on els diferents advocats (acusadors i defensors) actuen exhibint les seues millors dots actorals. Hirokazu Koreeda, en canvi, ens porta per altres camins, va alterant el ritme del film i dosificant pausadament la intriga de la narració. Filmat amb un estil auster i focalitzant la imatge sobre els detalls i emfasitzant la magnífica gestualitat dels seus actors.

Tot i haver abandonat la claredat expositiva de llums diàfanes dels seus darrers films, El Tercer Assassinat no és sols un film de diàlegs, el cineasta nipó i el seu director de fotografia Mikiya Takimoto ens sorprenen amb un ús elegant i àgil de la càmera i amb un treball magistral de la il·luminació, lluny dels espais inundats de llum dels seus últims treballs on es podia “palpar” el calor que la llum del sol desprenia, ara Takimoto i Koreeda ens sorprenen amb un tractament de la llum diferent per a cadascun dels quatre espais clau del film: l’espai reduït d’una cel·la, una oficina d’advocats, la sala del Tribunal, i el locutori, espai on usen magistralment els reflexos sobre el vidre que separa els interlocutors per avançar la narració. Una nova mostra del talent d’aquest excel·lent director. Le Nosferat.

Més informació: https://www.filmaffinity.com/es/film130336.html

 

 

 

montatge logos