Loving

 

Loving

Títol original:   Loving
Director:   Jeff Nichols
Guió:   Jeff Nichols
Música:   David Wingo
Fotografia:   Adam Stone
Intèrprets:   Joel Edgerton, Ruth Negga, Michael Shannon, Marton Csokas, Nick Kroll, Jon Bass, Bill Camp, David Jensen, Alano Miller, Sharon Blackwood, Chris Greene.
País:   USA
Any :   2016
Qualificació:   No recomanada a menors de 16 anys
Durada:   123 minuts
Idioma:   anglés sub. castellà
Distribuïdora:   Vértigo

 

Projeccions en El Teler (Pintor Segrelles, 1 - Ontinyent)

divendres 14 d'abril de 2017 a les 18 h, 20:15 h i 22:30 h

dissabte 15 d'abril de 2017 a les 18 h, 20:15 h i 22:30 h

diumenge 16 d'abril de 2017 a les 18 h, 20:15 h i 22:30 h

dilluns 17 d'abril de 2017 a les 18 h, 20:15 h i 22:30 h

dimarts 18 d'abril de 2017 a les 18 h, 20:15 h i 22:30 h

dimecres 19 d'abril de 2017 a les 18 h, 20:15 h i 22:30 h

dijous 20 d'abril de 2017 a les 18 h, 20:15 h i 22:30 h

Les sessions de les 18 h en versió doblada. A les 20:15 i 22:30 h en vose

 

 

 


Loving1

Nominada a Oscar a Millor Actriu.

Nominada a Globus d'Or a Millor Actor i Millor Actriu, d'entre altres.

Els protagonistes de Loving són una parella que es mou en un univers d'aparença lírica i fons èpic. L'amor sobre totes les coses, per damunt de la llei. La història cal ubicar-la a l'estat nord-americà de Virgínia, en els anys 60, quan encara estava prohibit el matrimoni interracial. «Diga-li al jutge que estime la meua dona» diu a l’advocat el marit il·legal, el magnífic Joel Edgerton. Hi ha millor defensa que eixa?

Jeff Nichols conta la seua història de racisme fugint de qualsevol estereotip i llevant-li qualsevol element melodramàtic. Loving concep l'amor com un element natural, que pareix una hereva moderna de les grans pel·lícules de l'època muda. Sense quasi diàlegs, cinema pur.
Obra serena en temps agitats, Loving es basa en la mirada tranquil·la, intel·ligent i càlida de la dona, la meravellosa Ruth Negga.
Com s'ha pogut llegir entre línies, Nichols es remunta als Estats Units en els anys seixanta per a contar una història real, la d'un home blanc i una dona negra que s'estimen, esperen un fill i decideixen casar-se.
Una realitat que ara pareix tan normal i racional, suposava en aquella època penes d'un any de presó, que sols podia ser commutada a canvi que la parelladeixaradurant 25 anys el lloc on havia nascut i viscut.
No hi ha temptacions de maniqueisme per part del director, ni linxaments delKuKluxKlan, ni violència efectista. Tan sols la constatació d'una injustícia intolerable, del trencament emocional i la defensa de la dignitat que fan els desterrats, l'eterna presència de la por a ser atrapats si tornen a les arrels que tant enyoren, la beneïda explosió dels drets civils.
Nicholsdescriu amb claredat unes lleis pròximes a la barbàrie. També la capacitat de resistència dels condemnats al desarrelament. I compta moltbécom aconseguiren l'abolició amb l'ajuda d'advocats, periodistes i la solidaritat entre persones cíviques i racionals de qualsevol color.
Tot i que la història pareixmolt llunyana, el director en una de les rodes de premsa recordava que en algun estat de nord-americà s'ha mantingut la prohibició de matrimonis interracials fins a l'any 2000.
La crítica ha assenyalat que, el que podia haver sigut un argument de carn de telefilm, el director ha aconseguit fer unapel·lículad'una claredat i bellesa inqüestionable.
Kaligari.

 

Més informació: http://www.filmaffinity.com/es/film641074.html

 

 

 

 

 

 

montatge logos